Czech republic
Školní Ekokodex
KROK 7 - EKOKODEX
Každá třída zapojená do kampaně připravila své třídní ekokodexy, z nich jsme pak vybírali ten vítězný.
Zde jsou návrhy ekokodexů.
Úklidová akce
Uklízelo se 11.6 kolem školy a v Miškovickém háji.
Kroky 5 a 6 MONITORING, ZAŘAZENÍ DO ŠKOLNÍHO KURIKULA A PŘÍPRAVA ÚKLIDOVÉ AKCE
Práce na slabých stránkách a vůbec na celém projektu se odehrávala v těchto předmětech - matematika (výpočty, kolik sešlápnutých a nesešlápnutých lahví se vejde do kontejneru na lahve), anlgičtina - spolupráce se školou z USA, environmentální výchova a hodiny přírodovědy a přírodopisu a pak projektové dny (viz níže na stránce).
Monitorování se odehrávalo především v hodinách EV - žáci obcházeli koše na odpad a zaznamenávali si, jestli se třídění zlepšilo po umístění informačních plakátků. Neměřili jsme nijak přesně, jen pohledem, ale zdá se nám, že ano.
Také jsme se dotázali v jídelně, zda se zmenšilo množství vyhazovaného jídla - opět neměřeno přesně, ale mírně ano. Žáci si už umí a nebojí se říct si o méně jídla. Podle paní kuchařek si děti častěji řeknou, zda chtějí více nebo méně.
Podle informací z kanceláře došlo k mírnému snížení spotřeby papíru na tištění a kopírování v druhém pololetí (informovali jsme učitelky a učitele o tom, že by bylo dobře kopírovat na obě strany a zkažené kopie použít jako šmíráky).
Úklidová akce je naplánovana na 11.6. ve spolupráci s městskou částí a paní Soňou Černou v Miškovickém háji.
Krok 4 - práce na slabých stránkách
Projektové dny 2.A
První den - Exkurze ASA Ďáblice
Děti se seznamovaly s kontrolovanou veřejnou skládkou, s nakládáním odpadků, s jejich
tříděním, historií skládky, zazeleňováním….. Exkurze byla velice poučná, názorná.
Druhý den – Ekologicko naučný program od Sdružení Koniklec nazvaný Duchové z popelnic, který byl zaměřený na třídění odpadu. Zábavnou formou se opět děti seznamovaly s tříděním a získaly mnoho užitečných rad a poučení.
den děti vytvářely plachty k tématu Třídění a vyrobily i několik skvěle vypadajících výrobků z odpadků. Zrekapitulovali jsme si, co všechno jsme se dozvěděli a naučili. Nejlepší však ze všeho byla konečná výstava výrobků a následné vyfotografování s nimi.
Vše se dařilo, líbilo. Třídíme a budeme v tom stále pokračovat a další lidičky k tomu vést. To jsme si dali za úkol všichni. To je výzva!
Projektové dny pí. uč. Vlašánková
Druhý den – jsme navštívili firmu CIUR v Brandýse nad Labem Ta se zaměřuje na zpracování sbíraného papíru a jeho využití. Vzhledem k tomu, že se na naší škole také papír sbírá, byla pro nás tato exkurze velmi přínosná. Je neuvěřitelné, kde všude se dá použitý papír využít.
Nejvíce nás zaujalo využití granulí vyrobených z papíru do svrchní vrstvy silnic a tím vylepšení jejich vlastností. Zajímavé je také využití a plnění bytových prostor speciální nehořlavou směsí, která se vyváží až do Saudské Arábie, kde se využívá při stavbě mrakodrapů. Doslova nám vyrazila dech informace, že je tato firma jediná na světě ve výrobě umělého sněhu, který se využívá v Hollywoodu při natáčení filmů.
Třetí den – jsme veškeré své dojmy konzultovali s paní učitelkou, shrnuly naše nové poznatky v pracovních listech a vytvořili nástěnku pro své spolužáky ze školy.
Projektové dny únor - třída 5.c
středa: úvaha k projektu- Proč třídit ? Země odpadků..Odpad a naše Země, Jak pomoci planetě, Lavina odpadků,ODPAD - HROZBA - individuální písemné zpracování práce - prezentace, zhodnocení.....
čtvrtek: exkurze SKLÁDKA ASA - provoz a využití skládky, dotřiďovací linky, kogenerační stanice, práce kompaktoru, řídící centrum atd.....
pátek: využití odpadu z domácnostíPet láhve, víčka, kartony, skleněné nádoby, papír atd.... na vytvoření vlastních prací:např. Ekoměst, škol, postav, Ekomuzeum, auta.......
Výstava prací (viz fotogalerie níže na stránce), zhodnocení projektu, význam.....
Tonda Obal na cestách
Ve dnech 10.2. a 11.2. 2014 shlédli všichni žáci prvního stupně výukový pořad Tonda Obal na cestách.
Fotografie zde.
Třídění má smysl
Třídit nebo ne?
Výstup z projektu Třiďte. Má to smysl?
Kam s odpadem z jídelny
Jak si říct o méně jídla
Projektové dny - Únor 2014
- Petra Boháčková - Třiďte. Má to smysl?
- Dagmar Holubová - viz projektové dny výše na stránce
- Kamila Babková - viz výše na stránce
- Hana Skřivánková - návštěva výstavy Od věků sloužím člověku v Zemědělském muzeu
- Martina Pavlíková - Třídění odpadu
Co jsme loni dokázali

Krok 3 - Výsledky analýzy a co dál - plánování


Druhý krok - analýza
Hymna Litter Less
První krok - Ekotým
Třída 9.A: Alena
Třída 9.B: Aneta
Třída 7.B: Kačka, Lenka, Jakub, Roman
Třída 8.A: Sandra, Jitka, Dominik S, Roman
Třída 5.C: Natka, Justýna, Patricie, Jakub Seabastien, Kryštof, Anna V.
Třída 2.D: Patrik Č., Julie M., Kateřina D, Artush M.
Třída 4.A: Daniel K., Daniel R., Karolína M., Julie D.
Třída 2.B: Denisa K., Vít K., Vojta K., Barbora B.
Třída 3.B: Tomáš S., Petr F., Agáta C., Petra M.
Třída 5.A: Klára P., Eliška H., Terezie P., Simona O.
Spolupráce se zahraniční školou
Pro zajímavost kopíruji z Edmoda: Welcome to our Litter less Project. We will be doing a year long project jointly with a class from the Czech Republic. This assignment is to give you a quick overview of what that project is about. Here is a brief description of the project.
In November we will be studying Geneseo School to see what is done with litter, what do we mean by litter and where does it go. In December we will come up with a program to do something about litter and then execute that plan with a wrap up by May. What makes this more exciting is that we will be also communicating with a class in the Czech Republic. They will be doing a litter project as well and we will share information.
Zpráva z akce z Toulcova Dvora





Světový den Ekoškol
Když méně znamená více aneb Uděláme zábavu ze třídění odpadu


